Vancouver

25 juni 2019 - Vancouver, Canada

De tijd vliegt en het einde van onze reis is al weer in zicht. De afgelopen dagen hebben we Vancouver verkend. Het meest fijne van de afgelopen dagen was dat we een appartementje ter beschikking hebben gehad. Uiteten is fijn en gemakkelijk maar na een tijd is voor jezelf koken ook wel weer eens fijn. We hebben lekker de ruimte en de privacy.

We hebben het rustig aan gedaan aangezien het reizen van de afgelopen dagen, elke dag een andere plaats, best vermoeiend was. Zondag, na een uitslaap ochtend, zijn we op de bonnefooi richting Downtown gegaan om gewoon eens de stad aan te voelen en te bekijken hoe het er uit ziet. Het is een stad die groot is maar relaxed aan voelt. Het is levendig in de haven, er komen hier dagelijks cruiseschepen aan en druk in het winkelcentrum. Hier buiten, nog geen 10 minuten lopen sta je zo in een wijk met prachtige grote typische houten Canadese huizen met een trap naar de voordeur en meerdere veranda’s. Al wandelend hebben we 15 km stad bekeken.
In een restaurantje in de buurt van ons appartement hebben we met een Canadees stel van onze leeftijd gesproken over het leven in Vancouver. Altijd leuk eens met de locals te praten over hoe het leven in zo’n stad is.

Maandag, onze laatste dag hier, hebben we besteed aan een uitgebreide citytour met een gids. Een tip voor iedereen, we hebben dit nu voor de zoveelste keer gedaan, ga op zoek naar een free tour guide. Ze zijn altijd wel te vinden en natuurlijk zijn ze niet gratis. Er wordt een fooi verwacht. Wel zijn het vaak locals die met passie spreken over hun stad en een mooi verhaal vertellen. Je de halve stad door sjouwen en bijzondere weetjes meegeven die de formele gidsen vaak overslaan.

Vanavond is het inpakken, morgen de vlucht terug. Op naar ons ‘’koude’’ kikkerlandje waar het 34 graden is...

1. Boris and Ace:
    25 juni 2019
    Zoals de tijd doet, doen jullie dus morgen. We hebben een prachtige inkijk gekregen van weer een schitterende reis, het voelde als de passie van die free tour guide. Dank voor de mooie verhalen, we hebben er van genoten. Have a nice flight!
  2. Pa ma:
    25 juni 2019
    Leuk dat jullie nog zoveel van de stad hebben gezien. Met de mensen kunnen kletsen en meteen gids de bijzondere dingen hebben bekeken. Een mooi einden. En dan naar het koude kikkerland , dus doe maar een zwembroek aan,ha ha. Goede vlucht en liefs van ons. Pa ma
  3. Mel & Kim:
    Super, duper nice!