Van Laval naar Haliburton

21 september 2016 - Haliburton, Canada

Bestemming; Algonquin National Park

Afgelegde kilometers: 500

Na een tweede nacht in Laval zijn we vertrokken richting onze laatste slaapplaats in Canada, Halliburton. We moesten een behoorlijke rit afleggen. Qua kilometers was het wel te doen maar we hebben veel 80 moeten rijden waardoor je toch veel langer in de auto zit. We zijn ruim over de helft gestopt bij het Algonquin Nationaal park. Hier wilde we nog wat wandelen en gaan kanoën. We hadden nog wat eigen lunch meegebracht en lekker in het park gepicknickt. Dit gaan we toch wel missen als we weer terug in Nederland zijn. Na de wandeling zijn we naar de plek gereden waar we een kano konden huren. Voor het eerst samen in een bootje.... Goede oefening voor het huwelijksbootje ;) we zijn beide veilig in de kano gekomen en hebben over een meer gepeddeld. Helaas geen wildlife gezien maar hier is wel al duidelijk de Indian summer van start. Wat een prachtige kleuren, wat zal het een fantastische omgeving zijn als alles zo verkleurd is.

Na ander half uur was het wel weer mooi geweest en zijn we de auto in gestapt. We moesten nog maar 100 kilometer rijden maar aangezien de maximale snelheid weer 80, 60, 50 en 35 was deden we hier meer dan 2 uur over. In de schemer kwamen we aan bij ons laatste B&B en meteen kwam onze hostess naar ons toegelopen. Lief mens. We zijn in het dorp gaan eten, heerlijke sandwich gegeten en samen een stuk chocolade taart gedeeld. Op de kamer hebben we de koffers opnieuw ingedeeld en hebben we ons klaar gemaakt voor de laatste dag. Morgen nog een dagje winkelen en aan het eind van de dag vliegen we terug naar huis. Tijd is omgevlogen!

1. Pa ma:
    22 september 2016
    Geweldige omgeving. zal met herfstkleuren nog wel mooier zijn.
    fietsen ze kunnen van ons nog wel wat leren. we zijn benieuwd naar alle foto's.
    morgen zit het er op. het is vlugger gegaan dan jullie zouden willen.
    maar het was een mooie vakantie. gr. liefs pa ma