Een dag in Ella

3 november 2017 - Ella, Sri Lanka

Na een fijne overnachting, op wat hondengeluiden en een flink beest op het dak na, zijn we weer de auto in gegaan. We hoefden niet heel ver te rijden maar omdat we in de bergen aan het rondrijden zijn, kost elke kilometer best wel wat tijd. We reden richting een top, namelijk de Lipton Seat. Hier heeft meneer Lipton ooit gezeten, zie de foto. Deze plek was de favoriete plek van Thomas Lipton, die hiervandaan een goed uitzicht had over zijn theeplantages. Helaas voor ons was het enorm mistig en hebben we niet veel gezien van bovenaf dus we hebben veel foto’s gemaakt onderweg. Wat ook grappig was, is dat de auto de laatste 7 km niet kon rijden omdat de weg zo bobbelig is. Hierdoor moesten we verder met een tuktuk. Deze apparaten hebben 2 versnellingen en af en toe lijkt het er op dat het ding per direct onder je bezwijkt maar meestal gaat het goed.

Na de Lipton Seat, hebben we een bezoek gebracht aan een theefabriek. Hier hebben we rondleiding gekregen om het proces van theeblad tot thee te zien. Erg interessant.

Onze volgende overnachting was in Ella dus we zijn doorgereden richting dit dorp. Deze plaats is het walhalla van backpackers en waarom? Geen mens die het weet, het is een overstapplaats. Iemand heeft Ella ooit aanbevolen op tripadvisor en nu zit het vol met toeristen. We hadden een leuk tentje gevonden waar we wat konden gaan eten en drinken met moderne muziek. Chill café :) We wilden nog een poging doen om een Little Adam’s Peak te gaan beklimmen maar we werden overvallen door een behoorlijke regenbui. Aan het eind van de middag hebben we nog een poging gedaan maar door mist en omdat het vroeg donker wordt, hebben we maar een deel gedaan. Nog een pizzatje gedeeld omdat we flink hadden geluncht en vervolgens weer relax op de hotelkamer gezeten. Morgen Jeep Safari!