Dag 2 van de reis; Negombo

27 oktober 2017 - Negombo, Sri Lanka

Na een heerlijke nacht slapen, want na die vlucht waren we wel toe aan een horizontale slaap, zijn we lekker gaat ontbijten met uitzicht over het strand. Het was een buffet, van currie :) tot aan french toast en ook salade en brood.
Omdat vandaag nog geen vaste planning hadden zijn we een paar uurtjes op het strand gaan liggen. We wennen allebei vrij snel aan de warmte, vandaag was het ruim 30 graden met een strak blauwe lucht. Na een uurtje vol in de zon zijn we lekker onder een parasol gaan liggen lezen. Almar kon, zoals altijd, niet wachten om de zee in te gaan, wat later zijn we ook nog even gaan zwemmen in het zwembad van het hotel. Gewoon even relaxen.

In de middag wilde we wat meer zien van de stad Negombo maar vonden het te warm en te ingewikkeld om te gaan lopen dus we spraken de eerste beste tuktuk chauffeur aan voor een rondrit. Nou hij had wel een rondje met bezienswaardigheden die we vast leuk vonden. Van een paar kerken tot een vismarkt (wees blij dat je de foto’s niet kan ruiken), de lagoon en de Dutch canals (Sri Lanka is een 140 jaar een Nederlandse kolonie geweest en er zijn nog een paar objecten Nederlands.) Een Boeddhistische tempel kon natuurlijk niet ontbreken en we hebben een alternatieve geneeswijze kruidentuin bezocht. Beide vonden we het erg indrukwekkend. Het is hier niet heel schoon, er is een groot verschil tussen arm en rijk maar overal is iedereen erg aardig en geïnteresseerd. We voelden ons zelf de bezienswaardigheid af en toe.
Religie zit diep geworteld bij de mensen, wat men met veel trots laat zien.
In de tempel hebben we bijvoorbeeld geleerd over de stand van de handen van Boedha.  Een donatie (tot ergenis van onze katholieke chauffeur) mocht niet uitblijven, het zal de goden gunstig stemmen voor onze aanstaande wedergeboorte.

We gingen weer terug met de tuktuk naar het hotel, het blijft toch wennen om links te rijden te toeteren en gewoon maar te gaan in een object met 3 wielen van 2 bij 1,5 meter. We zijn een prachtige ervaring rijker vandaag.

Morgen gaan we met onze vaste chauffeur op pad en op weg naar het Olifantenweeshuis.