De dag van wandelen en relaxen

29 oktober 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Na een soort van Engels ontbijt werden we op tijd opgehaald want er stond best wat op de agenda voor vandaag. Aangezien er voor vanmiddag een heleboel regen stond voorspeld hebben we in overleg met de chauffeur het programma omgedraaid.

Vanochtend zijn we naar de Sigiriya Lion Rock gereden. Deze rots staat bekend om de leeuwenpoten aan de onderkant van de rots waar vroeger een paleis was. 1800 treden hebben we bewandeld en gelukkig geen brandende zon maar het was alsnog zweten geblazen. We hebben soms het gevoel de enige toerist te zijn maar dat was hier niet het geval. Ja ook hier zijn die bussen vol met Chinezen maar ook Duitsers, Indiërs en lokale bevolking. Op de top van de berg hebben super mooie foto’s gemaakt van het fantastische uitzicht. Onderweg naar beneden de nodige leguanen en apen gezien. Terug bij de auto, konden we even bijkomen in de airco en reden we door naar de volgende activiteit.

We gingen in een ossenkar, ja met 2 ossen... een klein ritje maken door de bossen. We voelden er ons niet helemaal prettig bij en gelukkig duurde het niet al te lang. Na de ossenkar kwam een bootje waarmee we op het meer gingen waren, een meer met duizenden lelies, echt een prachtig uitzicht. Erg bijzonder wat er met water op een lelieblad gebeurd. Dit blijft namelijk compact als een druppel. Ze noemen het hier diamanten. Er werd een hoed voor ons gemaakt met het blad van de lelie en als twee zotjes zaten we op die boot :) Het begon te druppelen en hier betekend dat, zoek onderdak want ja hoor de hemel brak open. Gelukkig waren we net bij het onderdeel dat ze gingen laten zien hoe ze vroeger leefde. Bijzonder namelijk het is nog niet zo lang geleden, namelijk 20/30 jaar. Het was erg primitief, kokosnootblad op de daken, koeienpoep als cement, etc. We mochten meehelpen in de keuken en hebben een eigen roti gemaakt. We kregen een tradionele lunch met currie, de zelfgemaakte roti, mango en koriander thee. Ook lieten ze zien (wij mochten het ook proberen) hoe ze de vlies van een rijstkorrel afhalen en hoe je er rijstemeel van kan maken. Erg leuk om te zien en wat een lieve mensen. Het was gelukkig ondertussen droog en we zijn een stukje de boot weer opgegaan om vervolgens met de tuktuk terug naar auto te gaan. Wat een belevenis.

Voor het laatste deel van de dag hebben we een behandeling geboekt, allebei hebben we een heerlijke lichaamsmassage gehad met als afsluiting een kruidenstoombad. Super relax en onder de indruk van de omgeving (middag in een bos) zijn we terug gegaan naar het hotel. Hier aangekomen bleek dat we de enige gasten zijn. We konden eigenlijk kiezen uit een vast menu voor het diner maar we hebben gevraagd of het mogelijk was om currie te eten. Dit kon :) Nog een even een wandeling gedaan rondom het meer waar we aan zitten en hebben een lekkere currie gegeten. De tafel was compleet versierd met bloemen en we kregen ook nog een bosje bloemen voor een lang en gelukkig huwelijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Boris and Ace:
    2 november 2017
    Naar de foto van de zotjes ben ik wel benieuwd :)