De route van 3 tempels

1 november 2017 - Kandy, Sri Lanka

Wakker worden onder een klamboe, voor alles is een eerste keer. We hebben een soort van Engels ontbijt genuttigd en zijn met de chauffeur op pad gegaan. We wilde graag voor het ochtendgebed bij de tempel van de tand zijn. Hier wordt een tand van Boeddha bewaard. Driemaal daags wordt er door monniken een ritueel rondom de tand uitgevoerd waar veel Boeddhisten bij aanwezig zijn of op af komen. Het was erg bijzonder om dit bij te wonen. Wel heel druk dus we hebben de tempel aan de volgelingen gelaten.
Het volgende op de agenda was het scoren van treinkaartjes, dit bleek toch iets moeilijker te zijn dan gedacht maar onze chauffeur kwam al snel in contact met iemand die wel 2 kaartjes voor ons kon regelen. Dan maar op die manier want we willen graag op de trein komen morgen, het schijnt een super mooie rit door rijst- en theeplantages te zijn. Morgen moeten we extra vroeg naar het station, hopelijk is het dan gelukt.

Vervolgens zijn we naar een tempel gereden die, net als bijna alle tempels, er nog heel goed uit zag, ondanks dat deze tempel 700 jaar oud is. Het is erg bijzonder om te zien hoeveel moeite ze doen om alles netjes te onderhouden. Het was de bedoeling om 3 tempels te gaan bezoeken met tussendoor een wandeling. Het grote verschil tussen de tempels is dat de eerste gemaakt was van steen/graniet, de tweede van klei en de derde van hout. Voor de tweede tempel moesten we 175 treden beklimmen maar boven aangekomen maakte het uitzicht zoveel goed. Hier vertelde ze dat er ook een oude Hollandse vlag in de tempel wordt “bewaard”, nog uit de koloniale tijd. De wandeling tussen de tempels door was zo’n 6 km, we hebben super veel dieren gezien, denk aan kameleons, varanen maar ook een slang. De natuur is prachtig, van rijstvelden, bananenbomen, Jackfruitbomen tot alle kruidenplanten zoals kruidnagels, kurkuma en nootmuskaat. We hebben het zo uit de bomen gegeten.
Aan het eind van de middag hadden we nog wat tijd over en zijn we naar de Botanische tuinen gegaan. 60 hectare met allerlei bomen, planten en bloemen. Wat een mooi gebied om door te lopen en foto’s te maken.
Terug bij de B&B een fijne douche genomen (voelt goed na 8 km lopen in 30 graden) en weer een heerlijke currie gegeten.

1. Pa ma:
    1 november 2017
    Ziet er weer mooi uit. Was wel een hele wandeling. Valt de hitte mee?? 30 graden of is dat anders dan hier.
    Liefs en Gr. Pa ma
  2. Eline:
    Hoi!
    Het was een hele wandeling en warm. Het is wel anders dan in Nederland al is het hier ook wel snel benauwd. Zeker als er regen in de lucht hangt. Het was het dubbel en dwars waard. We hebben goed bijgedronken de hele dag, aangezien we nogal gezweet hebben.
    Groetjes!
  3. Boris and Ace:
    1 november 2017
    Oh wat zou ik ook graag die olifantjes gezien willen hebben. En wat een prachtige natuur. Net als jullie bij tocht door Amerika krijg ik zin om deze plek te bezoeken.
    Eten is zeker wel lekker met al die verschillende curries. Allemaal vers Hmm
    dikke kus.
    mama/papa