Galle en de reis terug naar Negombo

8 november 2017 - Galle, Sri Lanka

Het is alweer bijna zover, onze reis door Sri Lanka is bijna aan het einde.
Vandaag gaan we naar Galle en dan via de enige snelweg richting Colombo en dan Negombo.

In Galle hebben we een fietstocht gemaakt. Toch best raar als je aan de linkerkant van de weg moet rijden. Vooral een rotonde is een uitdaging. We hebben een gids op de fiets die ons vakkundig door de drukke straten helpt. Galle heeft een fort uit de gouden eeuw gemaakt door de Nederlanders, in de stad vind je nog enkele andere gebouwen uit die tijd. We hebben een fruit- en groentemarkt bezocht die al meer dan 200 jaar op die locatie gehouden wordt. Een bouwwerk gemaakt ook weer door Nederlanders. Hier kregen we de kans rode bananen te fotograferen. Rood inderdaad, zeldzaam maar ze bestaan.
Rondom Galle hebben we nog bananenbomen gezien en rijstvelden. Het is tijd om de velden te prepareren dus je ziet overal mensen druk aan het werk.
Als laatste hebben we een van de eerste Nederlandse kerken bezocht.

Onderweg naar Negombo heeft het nog flink geregend. Het is hier ook of droog of het stortregend. In Negombo werden we verrast met een luxe suite. Een hotelkamer met 2 etages, eigenlijk een half huis. Toch best leuk als afsluiter. Morgen gaan we naar de Malediven. We zijn benieuwd!