Malediven, here we come

9 november 2017 - Bodufinolhu, Maldiven

Het is zover, de laatste traktatie van deze mooie reis. Vandaag gaan we op weg naar de Malediven.

We worden netjes op tijd opgehaald door onze chauf. Ons laatste ritje met hem, stom maar afscheid nemen valt een beetje zwaar. We hebben enorm veel geluk met hem gehad. Het succes van de vakantie hebben we een groot deel te danken aan onze “lucky driver” zoals we hebben genoemd hebben. Zijn timing om de regenbuien heen was perfect. Hiernaast hebben we heel hard kunnen lachen met hem. We zullen hem nog gaan missen om ons heen.

Colombo is niet zo een grote luchthaven, we zijn dus snel door de controle heen. Er is nog zoveel tijd dat Eline besluit even een pedicure en voetmassage te nemen. Ach ja, waarom ook niet.

Onze vlucht naar Male duurt een uur en 10 minuten. Vanuit de lucht zien we een aantal eilandjes liggen. Dit belooft wat. Na de controle melden we ons bij een pick-up plaats. Direct achter de uitgang is een haven waar iedereen in een boot stapt om zo verder te gaan. Een bijzondere gewaarwording als je net uit een vliegtuig stapt.

Met een speedboot varen we naar ons eiland / resort. Het water is kraakhelder, het strand licht van kleur en er staan overal palmbomen. Hier moet het zijn :)

We krijgen een huisje toegewezen, ook hier weten ze dat we net getrouwd zijn. Op bed liggen blaadjes, in de tekst: “happy honeymoon” Wederom een lekkere fruitschaal en een flesje wijn. We doen nog snel een wandeling op het eiland voordat het donker wordt. In nog geen 20 minuten loop je het hele eiland rond.  We verheugen ons al op de dag van morgen, lekker zwemmen en snorkelen.