Treinreis van Kandy naar Bandarawela

2 november 2017 - Bandarawela, Sri Lanka

Na nog ontbijt bij hotel/ B&B zijn we vroeg de auto ingegaan richting het station. Hier aangekomen was het gelukt om kaartjes voor ons te regelen en onze trein zou met een klein uurtje vertrekken. Onze chauffeur heeft gewacht totdat de trein er was en is toen met de auto vertrokken naar het station waar wij met de trein naar toe gingen.

Op het station werd nog redelijk wat moeite gedaan, door een aantal Chinezen, om een selfie te maken met mij er bij. Dit viel een ander koppel ook op waar we later in de trein tegenover zaten en hierdoor gelijk aanspraak hadden.

De trein ging vertrekken, we hadden een rit van 6 uur voor de boeg. Ik denk dat de route zo’n 80 km was maar met een snelheid van 50 km/pu en vele stops ging het toch een behoorlijke tijd duren. Later hoorde we ook dat de chauffeur het in 3,5 uur heeft gedaan met auto. Echt lekker doorrijden kan je hier niet.

Het uitzicht in de trein was fanatastisch. Prachtige natuur, met bomen, bloemen, watervallen, beekjes en ontelbare thee plantages. De laatste twee uur heeft het geregend maar omdat de bergen ingingen met de trein en dus de wolken steeds lager kwamen, was dit ook een fantastisch uitzicht. Eigenlijk ging de tijd best snel. We hadden nog even de twijfel of we het goede station hadden want dit wordt niet omgeroepen, de truc is met je hoofd uit de trein hangen. Wat overigens hier vrij normaal is maar dan gedurende de hele weg. De treindeuren gaan ook niet dicht dus iedereen hangt zo een beetje naar buiten. Gelukkig zagen we chauffeur staan en bracht hij ons naar het hotel.

Dit hotel is 180 graden anders dan gisteren. Sowieso een fantastisch uitzicht, wandelgelegenheid, een zelfaangelegde groententuin waar je naar toe kon en de kamer is groter dan menig huiskamer. Vanavond een behoorlijke pittige currie gegeten en Almar een ondefinieerbare vis met een lekker biertje (sinds dagen) er bij. We zijn aan het genieten en zijn blij en dankbaar dat we deze reis kunnen maken. Morgen gaan we naar een theeplantage, voornamelijk van Lipton.

1. Pa ma:
    3 november 2017
    Wat een aparte reis zo met de trein .veel theeplantages , allemaal van Lipton. Leuke ontvangst op jullie kamer die hondjes of leeuwtjes. Liefs xxxx pa ma