Walvisspotten

6 november 2017 - Mirissa, Sri Lanka

De wekker stond vandaag om 05:00 uur omdat we om 06:00 uur klaar moesten staan want we gingen een poging doen om walvissen te spotten. Niet net zo spectaculair als in Canada maar op een redelijk grote boot, capaciteit van 70 mensen. Om 07:00 uur zijn we vertrokken met een club van 30 mensen de oceaan op. Met een uurtje onderweg zagen we de eerste blauwevinvissen in de verte. We konden redelijk dichtbij komen. In totaal hebben we zo’n kleine 3 uur gevaren en 5 blauwevinvissen gezien. We waren blij dat we ze hebben gezien want er gaan genoeg boten terug zonder een walvis gezien te ebben. We kwamen er wel achter dat we verwend zijn door de zodiak boottocht in Canada.
Gevoelsmatig hadden we er al een dag opzitten maar waren rond half 11 terug bij het hotel. De benzine is nog niet aangevuld dus we moeten zuinig zijn met wat we hebben dus we gaan een dagje zonnen tegemoet. Na een strandwandeling zijn we bij het zwembad gaan liggen. We houden contact met de chauffeur over de planning van morgen.