Op weg naar Sri Lanka

26 oktober 2017 - Colombo, Sri Lanka

Woensdagmiddag zijn we thuis vertrokken richting de luchthaven van Dusseldorf. Het was iets meer dan ander half uur rijden. Geparkeerd hebben we bij de Park en Fly, van te voren geboekt dus het was lekker makkelijk auto inleveren en hup met een transfer naar de luchthaven.

We hadden nog niet ingecheckt omdat ik hoopte dat we nog een upgrade konden krijgen (ja Almar weet dat hij met een Zeeuwse is getrouwd) maar helaas dat was niet meer mogelijk, we werden gelukkig wel naast elkaar gezet en we hoefden niet meer om te kijken naar de koffers. Wat super fijn was aangezien we drie vluchten gingen maken.

Eerst een mini vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam, hier avond gegeten bij Holland House (pannenkoeken/ poffertjes/ krokettten, ze hadden het allemaal) en wij dachten; met het oog op 3 weken currie, we nemen lekker een hamburger met friet. Smaakte goed! Gelukkig soort van op tijd gaan lopen richting de gate want de gate sloot al een half uur van te voren, wat wij niet wisten...oeps...

Nu waren wij eens die mensen die de laatste 5 minuten het vliegtuig binnen kwamen zeilen We deelden het rijtje van 3 met een bijzondere man, het was een rare snuiter die zwetend een uur lang het vluchtschema aan het filmen was???

Allebei wel wat geslapen maar niet super. Poging 2 in de laatste vlucht. Aangekomen in Abu Dhabi, een grote woestijn, was het wel een beetje chaos aangezien ze hier meer transfer vluchten hebben dan eindbestemming dus we gingen met een mannetje of 500 door de security. Wij hadden tijd zat maar kan me voorstellen dat wanneer je haast hebt, dit erg lang duurt en spannend kan zijn voor je volgende vlucht. Nou tijd voor een bak koffie, we hadden nog een uurtje over. Vervolgens hadden we een half vol vliegtuig richting Colombo, wat super fijn wat qua ruimte en slaapplek. Allebei hebben we nog wat uurtjes geslapen. Aangekomen in Colombo, de koffers opgehaald en door naar onze chauffeur. Met een bloemkrans werden we onthaald en al snel zaten we gelukkig weer in de airco, man wat een hitte. Het was me wel een overgang van een dag in de airco te hebben gezeten.

Onze chauffeur is onze chauffeur voor de komende weken, hij gaat onze rondrijden en met sommige bestemmingen ook mee. Aardige man en kent gelukkig Colombo op zijn duimpje, wat een verkeer en vooral zijn er wel regels...?! Iedereen toetert maar wat en de tuktuks en fietsen vliegen je om de oren. En dan rijden ze ook nog links. Gelukkig hoeven we niet zelf te rijden. Morgen hebben we een rustige dag,  beetje rondkijken in de buurt, naar het strand en waaromschijnlijk een lekkere massage boeken :)