Banff National Park

14 juni 2019 - Banff National Park, Canada

We hebben de drukte weer achter ons gelaten en zijn vertrokken naar Banff Nationaal Park. Banff staat bekend om de blauwe meren omringend door bergen.  Je kan kiezen tussen een weg waar je 90 km per uur mag rijden of de route waar je 60 km per uur mag rijden, we hebben voor het tweede gekozen en worden gelukkig getrakteerd met een mannetjes hert met een enorm gewei. Dat hadden we mooi niet gezien wanneer we de snelle route hadden gekozen.

Ons doel is Lake Louise en helaas dachten hier meer mensen hetzelfde over. Bij het uitkijkpunt van het meer staan honderden mensen die hetzelfde wilden zien. We hebben besloten om een wandeling te gaan maken die niet zo veel mensen gingen doen omdat het zo steil was. Met hartkloppingen en weinig adem in verband met de hoogte zijn we op het uitkijkpunt aangekomen. Het was de moeite waar, wat een bizar blauw meer is dit. Terug naar beneden ging een stuk makkelijker maar nu was het uitkijken dat we niet uitgleden omdat het ondertussen ook geregend had.

We hebben ook nog een wandeling gemaakt langs het meer van zo’n 5 km heen en weer. Aan het einde van het meer konden we door een kloof het zicht op een gletsjer bekijken.
Dit was dan ook de reden waarom het water in het meer zo mooi blauw was.

We hadden de auto helaas wat verder moeten parkeren dus dit was ook nog een kilometer of 2 lopen. Je kan je ondertussen voorstellen dat we toen wel klaar waren met het gewandel.
In totaal hebben we zo’n 18 km vandaag te voet afgelegd.

Nog een uurtje rijden naar het B&B, het was een route door de bergen heen waardoor je niet zo snel konden rijden en flinke haarspelt bochten had. Vrachtwagens met lokale zijn dit gewend om te doen en denderen je dan ook voorbij. Aangekomen bij het B&B worden we opgewacht door een lieve vrouw met een schoondochter uit Gouda :) Zo typisch weer.  Morgen naar Jasper N.P.

1. Boris and Ace:
    14 juni 2019
    Een gezonde en mooie vakantie stelletje kilometervreters. Even gegoogeld naar Jasper en kijk eens naar deze tip naast al het andere moois: In het dorpje Jasper is Evil Dave’s Grill een aanrader. Op de kaart staan Canadese gerechten met een vleugje Azië, zoals cowboys sushi. Smakeljk!
  2. Boris and Ace:
    15 juni 2019
    de vierdaagse ligt nu in het verschiet :):)
    klinkt weer erg mooi