Boedapest

9 september 2018 - Boedapest, Hongarije

Vanochtend zijn we op tijd gaan ontbijten want we wilden om half 11 in het centrum klaar staan. We gaan meelopen met een tour langs de highlights van Boedapest. Met een enthousiaste gids gingen we op pad en naast de mooie gebouwen en het fantastische uitzicht over Pest vanuit Buda hebben we ook wat achtergrond en wist je datjes over Boedapest meegekregen. Het idee dat de stad in zijn geschiedenis 4 maal compleet tot aan de grond is afgebroken is apart. Er is hier heel wat gebeurt en dat kan je zien als je er goed naar kijkt.

Na een 2,5 uur te hebben gewandeld was het klaar en zijn we onze eigen weg gegaan. We kwamen terecht bij een Hongaars eettentje waar we heerlijke goulash en worstensoep hebben gegeten. Nog wat bezienswaardigheden bekeken. Hierna op aanraden van een collega hebben we een tentje gevonden aan de Donau en lekker in de zon biertjes gedronken. Morgen doen we het wat rustiger aan en gaan we lekker genieten van een Spa. Boedapest vinden we allebei een geweldige stad. We kunnen hier nog makkelijk dagen verblijven. De sfeer is goed, de mensen leuk. Er is van alles te doen. We gaan vast nog eens terug.

1. Boris and Ace:
    10 september 2018
    Maak dat mee: Lekker biertjes drinken in de zon, morgen doen we het wat rustiger aan. Echt genieten! Zo te lezen een prima vakantie.
  2. Eline:
    11 september 2018
    Hoi! We hebben het goed naar ons zin hoor. Vandaag vertrekken we naar Kroatië, op naar een heleboel natuurschoon!