Op Jeepsafari

4 november 2017 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

Na een goede nacht geslapen te hebben, zijn we weer op pad gegaan. Gelukkig had Almar gisteren nog een zwarte grote mier van mijn kussen gehaald en heb ik het mormel gedood en doorgespoeld want vandaag vertelde de chauffeur dat een beet van het beestje 7x meer pijn doet dan een beet van een slang... Hmm beetje geluk moet je hebben!
Na een rit van 2 uur zijn we aangekomen bij onze volgende slaapplek. Het is een luxe tentenresort. We zitten met onze tent aan de rivier waar de lokale bevolking de was aan het doen is en zichzelf ook aan het wassen is. Weer een nieuwe ervaring erbij aangezien onze slaapplek er behoorlijk primitief uit ziet. We installeren de klamboe alvast en we hebben even de tijd voordat we worden opgehaald door een 4x4 voor de jeepsafari. Wat waren we benieuwd, voor de zekerheid wel de regenjassen  meegenomen want we verwachten wel wat regen. Allereerst kwamen we wat pauwen tegen maar na een 10 minuten kwamen we bij de eerste groep olifanten. Wat een fantastische beesten zijn dit. We treffen een groep vrouwtjes met wat jongen. We rijden door naar de volgende stop, waar we buffels, veel verschillende vogels, een schildpad, apen, veranen en krokodillen zagen. Wederom kwamen we een groep olifanten tegen. We hebben tientallen foto’s gemaakt en onze ogen uitgekeken. Wat een geweldige safari was dit. Terug bij onze tent een (koude) douche genomen en hebben een diner bij kaarslicht/fakkels aan de rivier gehad. Morgen staat ons een wandeling door de jungle te wachten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa ma:
    4 november 2017
    Weer eens wat anders ineen tent , spannend.Wat mooi dat je zo dicht bij de olifanten kan komen. Vindt het leuke dieren. Liefs pa ma
  2. Boris and Ace:
    4 november 2017
    Louise was altijd banger voor olifanten dan voor leeuwen. Dus wel oppassen hoor. Zeker met jongen. Maar zal zeker fantastisch zijn om ze zo dichtbij te zien.
    groetjes,
    mama/papa