Salzburg

5 september 2018 - Salzburg, Oostenrijk

Voor ons ontbijt zijn we vandaag naar een typisch Oostenrijks restaurantje gegaan om een Classic ontbijt te eten. Kaiser broodjes met ei, ham, kaas en jam. We moeten er een beetje aan wennen dat er vaak alleen om contanten wordt gevraagd en zijn dus maar snel geld gaan halen aangezien we vanochtend beide portemonnees hebben moeten legen om het ontbijt te kunnen betalen.

Te voet zijn we vanaf het hotel naar de binnenstad gelopen. Het was klein half uurtje wandelen maar erg leuk om de omgeving eens te bekijken. Bijzonder om te zien is dat alles er net weer even anders uit ziet dan we gewend zijn, de huizen, mensen, de wegen, winkels, etc. Wel typisch Oostenrijks zoals je wel eens gezien hebt op TV.

Aangekomen in het centrum was het even zoeken naar de weg, het zit allemaal wel dicht op elkaar maar het is een klein doolhof met al die kleine steegjes en doorgangen. Vandaag hebben we Hohensalzburg (fort), Domquartier Salzburg (kunst + relikwieën), Mozart’s geboortehuis, Mirabel (paleis + tuin) bezocht en hebben we een boottocht gemaakt over de Salzach rivier. Salzburg is een mooi stadje met heel wat cultuur en mooie bezienswaardigheden.
Al met al hebben we ruim 13 kilometer gelopen, genoeg sport gehad voor 1 dag :). Morgen gaan we een bergwandeling maken in de buurt en met een sledge track 2,2 km naar beneden, ben benieuwd!

1. Pa ma:
    6 september 2018
    Ziet er goed uit, welke hebben jullie uitgezocht. Ha ha.