Nu we er toch zijn: Stuttgart, München en Salzburg

4 september 2018 - Salzburg, Oostenrijk

Vanochtend zijn we vertrokken richting het Porschemuseum, want we kunnen Stuttgart niet verlaten zonder hier te zijn geweest. Alleen al in de parkeergarage keken we onze ogen uit want de een na de andere Porsche stond er geparkeerd en zelfs een verdwaalde Ferrari. Binnen bij het museum was het mooi opgebouwd van de oorsprong van Porsche, (Ferdinand en Ferry Porsche) tot aan de nieuwste prototypes die echt super vet zijn. Blij te zien dat we in 2019 heel wat moois autoschoon mogen verwachten. We hebben tientallen modellen gezien, motorgeluiden kunnen simuleren en konden in een 911 Carrera maar ook in een Panamera zitten. Tja, krijg me daar maar eens weer uit.. met frisse tegenzin moesten we toch het museum verlaten want het BMW museum stond op de agenda. In het kader, ‘’nu we er toch zijn.’’ Met zo’n 2,5 uur rijden waren we in München en je ontkomt niet aan BMW. Het een na het andere pand heeft wel iets met BMW te maken. Vanuit de showroom, met de huidige en toekomstige modellen konden we naar het museum. Een hele andere opbouw als bij Porsche maar niet minder interessant. De oorsprong van BMW is dan ook heel anders namelijk bij vliegtuigmotoren. De rondleiding was compleet met het hele verhaal waarom we over moeten stappen naar elektrische auto’s. Wel interessant wat de filosofie van BMW hierin is. Aan het eind van de middag zijn we vertrokken richting Salzburg, voor het eerst in Oostenrijk, compleet met de hoge bergen langs de snelweg. Aangekomen bij ons verblijf zien we dat we tegenover de brouwerij van het Oostenrijkse bier zitten... oei wat vervelend. We kunnen hier natuurlijk niet omheen en hebben de avond afgesloten met een lekker biertje. Morgen staat de binnenstad van Salzburg op de planning, er is genoeg te doen met oa het geboortehuis van Mozart.

1. Boris and Ace:
    5 september 2018
    Mooi op schema en overal met de neus in de bekende boter! Jullie hebben een geweldige start gemaakt van een welverdiende vakantie. Geniet er van.
  2. Kenneth:
    6 september 2018
    OhhhhhMFG - die Mission E !!! Na m'n Clio maar 'es gaan leasen hehe (zou ie in m'n budget passen ? ) LOL