Valemount - Kamloops

16 juni 2019 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Nog een kleine terugblik op afgelopen avond en vannacht. We waren aangekomen bij de overnachtingsplek in Jasper, nadat we nog wel even hebben moeten zoeken naar de juiste straat... Ze hadden 2x dezelfde straatnaam zonder huisnummer met ongeveer 20 km er tussen. Niet handig maar goed, na navragen kwamen we op de plek van bestemming. De kamer was klein maar prima, we wisten dat we flink zouden betalen voor de locatie omdat we 10 minuten van het centrum van Jasper af zaten. Na het eten zaten we op kamer en werden we verrast door een muis. Tsja, vind ik toch een beetje vies en ook niet echt kunnen voor de plek waar we zaten. Nadat ik er een melding van had gemaakt, kwam er een jongen van maintenance langs en hij vroeg of we een val wilde plaatsen, ja dat wilde we wel maar Almar wilde een niet dodelijke val, hij was er van overtuigd dat de muis allang weg was maar rond een uur of 3 ‘snachts werden we wakker doordat de muis in de val terecht was gekomen. Waar hij dan ook graag uit wilde en dacht dat voor elkaar te krijgen door hard aan het metalen bakje te gaan knagen en krabben. Super fijn geluid zo onder je bed. De val hebben we midden in de nacht maar buiten de kamer neergezet. Bij het uitchecken toch maar even gemeld dat de muis gevangen is en in de val zat. Ze waren zo aardig een deel van kosten van het verblijf terug te storten ter compensatie. Toch een lekker begin van de dag na een behoorlijk beroerde nacht.

Anyway, vandaag hadden we een paar lekkere wandeling gepland staan door het park Jasper en we kozen voor een middel/moeilijk pad langs een meer, een berg op met beloning het uitzicht over verschillende meren en het stadje Jasper. Een route van 2 uur en zo’n 6 km. Op de route hebben we verschillende keren wel sporen van beren gevonden maar (gelukkig) geen gezien. De wandeling was intensiever dan gedacht vooraf aangezien het 25, 26 graden was. Over zonneschijn en mooi weer hebben we niet te klagen.

Na een kleine lunch in Jasper zijn we doorgereden naar de B&B waar we zouden verblijven. Nu was het zo dat we naar een andere staat reden en er een uurtje bij kregen waardoor we een uur te vroeg voor het inchecken aankomen. O ja... Dan maar nog een rondje door het dorp en een wandeling. Het was aardig warm geworden, zo’n 26 graden en in de open zon lopen was toch wel weer heel warm. Bij het B&B aangekomen worden we onthaald door een super lieve Dee en haar zus Wendy. Super gastvrij, boden gelijk een wijntje op de veranda aan waar we allebei gebruik van hebben gemaakt. Ze konden allebei honderduit over de omgeving vertellen maar ook over Vancouver over Dee hier 30 jaar had gewoond, gelijk wat tips gekregen voor volgende week.

Na een fijne overnachting en een goed ontbijt zijn we de auto ingegaan richting Kamloops met een stop bij Clearwater. Bij Clearwater licht het provinciale park Wells Gray, wat bekend staat om de watervallen. Ook hier hebben we een flinke wandeling gemaakt richting de voet van een waterval. Beneden tegen de waterval aan was het lekker afkoelen in de wolken koude waterdamp van het neerstortende water. Vroeger kon je achter de waterval langs lopen maar dat was blijkbaar niet meer mogelijk door de steile wanden en wellicht het verplaatsen van de waterval.
Bij de auto aangekomen zagen we dat het ondertussen 28 graden was geworden. We hebben het bij deze wandeling gelaten voor vandaag gezien de warmte. We zijn nog bij een paar watervallen met de auto gaan kijken waaronder een van 141 meter hoog. Wat een geweld maar wat een mooi plaatje. Het was zo weer een prachtige dag. We slapen vandaag in Kamloops. Een stadje midden in British Columbia en bekent om de in 1812 gestichte handelspost van de Hudson’s Bay Company. Morgen staat de route langs de kust op de planning en gaan we richting Vancouver Island.

In verband met het beperkte internet lukt het niet om altijd de foto’s te uploaden maar dit proberen we zo snel mogelijk weer te doen.

1. Boris and Ace:
    17 juni 2019
    Blij dat het bij een muis is gebleven. :)
    Lekker dat jullie zulk mooi weer hebben. Hier is het ook even zonnig en meteen warm. Nog 3 weken dan heb ik ook vakantie. Heb er zin. al wordt het waarschijnlijk Costa del koewacht