Polonnaruwa, de 2e koningsstad

30 oktober 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Bij het naar buiten gaan uit onze kamer lagen er tientallen, misschien wel honderden doden/ half opgegeten grote muggen/insecten, door hagedissen. Dit schept gelijk een beeld van de locatie waar we zijn. Gelukkig was dit niet helemaal normaal want de mensen in het hotel hadden het er ook over. Later in de auto vertelde onze chauffeur dat er eerst geveegd moest worden bij zijn verblijf voordat hij naar buiten kon. Lekker begin van de dag. Vandaag op de planning een autorit van 1,5 uur richting de 2e koningsstad Polonnaruwa.  Daar aangekomen werd het al snel duidelijk dat het vandaag een warme dag ging worden. Zo’n 34 graden was het al rond 11 uur. Het is noodzakelijk om je schoenen uit te doen bij het bezoeken van de tempels/ momumentale plekken. Begrijpelijk maar we hadden super hete voeten vanwege het hete zand en stenen. Het hele terrein behoort tot de Unesco werelderfgoed en wij snappen wel waarom. Ruim 2000 jaar oud. Een heleboel ruïnes, het moeten vroeger mooie gebouwen en beelden zijn geweest. We komen ook steeds meer te weten over boeddha waardoor we meer een verhaal kunnen maken.

‘s Middags leek het zwaar te gaan regenen, dat waren ook de voorspellingen. De lucht was donker blauw. Bij het hotel aangekomen konden we nog even lekker buiten zitten, in afwachting van de stromende regen. Alleen die kwam niet... wat een vrije bijzonder was. Precies boven ons werd door een sterke wind de onweer weggedreven. Uiteindelijk hebben we die middag lekker bier kunnen drinken en kunnen zwemmen in het zwembad. Even relaxen en nagenieten van alles wat we gezien hadden deze dag.

1. Pa ma:
    31 oktober 2017
    Prachtige allemaal. Dat het er nog zo mooi uit ziet na 2000 jaar. Welk lekker warm bij jullie. Xxx