Onderweg naar Kandy

31 oktober 2017 - Dambulla, Sri Lanka

De rust ruilen we vandaag in voor de drukte van de stad. We gaan onderweg naar Kandy, de drukste stad van Sri Lanka op Colombo na.

Onderweg zijn we gestopt bij de tempelgrotten in Dambulla. Er zijn hier meer dan 80 grotten maar 5 zijn er echt interessant. In de tempelgrotten vind je een enorme collectie van Boeddha beelden en de bekende goden. In vele posities waaronder ook een immens grote liggende Boeddha. Naast de beelden zijn er een heleboel schilderingen te zien. Geen enkele cm is niet beschilderd. De sfeer in de tempels is stil en rustig, misschien komt dit wel door de verbazing die iedereen ervaart bij het aanschouwen van dit alles. Na een stijle wandeling naar beneden vervolgen we onze weg naar Kandy.

Onderweg merkten we al dat het landschap aan het veranderen is. De centrale provincie is meer bergachtig, hiernaast is Kandy van oudsher de hoofdstad dus best groot. Aangekomen in Kandy belanden we in de spits. Een mooie chaos op de weg waar onze chauffeur zich met gemak doorheen wringt. Kandy ligt in een diep dal wat een mooi plaatje oplevert als je zo over de stad kijkt.

Bij het hotel aangekomen blijkt het niet echt een hotel te zijn maar een B&B maar het is het allemaal net niet. Ach ja, we hebben een bed en een dak boven ons hoofd. Aan het einde van de middag werden we weer opgehaald door de chauffeur om in Kandy naar een voorstelling te gaan van traditionele dansen. Verrassend leuk en een mooie afsluiter van de dag.
Aangekomen bij onze slaapplek krijgen we een traditionele currytafel voorgeschoteld. Zo vervelend ;)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade