Bratislava

8 september 2018 - Bratislava, Slowakije

Vandaag was het de bedoeling om opnieuw de stad Wenen in te gaan maar dit is iets anders gelopen. Allebei waren we niet kapot van Wenen en dit heeft ons doen besluiten om wat eerder de weg op te gaan en richting Bratislava te rijden. Onderweg nog het vignet aangekocht en we mochten het land in. Weer een land waar we niet eerder zijn geweest: Slowakije.

Bratislava heeft ons beiden verrast. Het was een vrij klein centrum met de nodige musea, kerken en pleintjes maar het had meteen iets gezelligs. Alles ziet er wel heel oud en versleten uit. We zijn naar de hoogte punten gelopen (paleis, kerk en binnenstad) en hebben op het terras gezeten. Met 3 uurtjes zaten we weer in de auto, op naar Hongarije.

Zo’n 30 minuten voor ons hotel in Boedapest, kwamen we in een  file terecht, we hebben 2 uur moeten wachten/ 2 uur rijden over 1 kilometer omdat het zo’n heftig ongeluk was, zo’n 20 auto’s voor ons. We hebben geduldig gewacht, daarentegen zijn er veel autos’ omgedraaid op de snelweg om terug te rijden met alle gevolgen van dien toen de brandweer, politie, ambulance en rijbaanafzetters er langs moesten. Een kleine chaos om het zo te noemen. Aangekomen in Boedepast waren we goed moe. Morgen Boedapest verkennen. We hebben er zin in!