Slangen spotten in de jungle

5 november 2017 - Deniyaya, Sri Lanka

Na een ontbijt bij de rivier en een kakkerlak uit Almar zijn koffer te hebben verjaagd zijn we weer de auto in gegaan richting de jungle.
We wisten dat het vandaag een lange auto rit dag zou zijn, met zo’n 2,5 uur rijden waren we in Sinharaja Forest Reserve. Dit is een van de laatste originele regenwouden in Sri Lanka met een lengt van 21 km en een breedte van 3,7 km. We hebben samen met een gids een wandeling gemaakt van 10 km. We hebben hier 3 uur over gedaan. Eerst dachten we waarom loopt die gids zo langzaam maar Almar had snel door dat we enorm aan het stijgen waren. Daarnaast liepen we zo langzaam zodat we geen dieren zouden missen. De gids gaf aan dat in deze jungle veel verschillende dieren woonachtig zijn maar dat ze je vaak wel hoort maar niet ziet. Ook waren er afgelopen dagen olifanten gesignaleerd maar het zou beter zijn als we deze niet tegen zouden komen. Het gaat om een mannetje met 2 vrouwtjes maar dit zijn, zijn moeder en zus waardoor het mannetje nogal gefrusteerd is en op zoek is naar een vrouwtje. Tijdens onze wandeling zijn we niet veel dieren tegengekomen maar wel een paar mooie slangen, een bijzondere uil, kameleon, een duizendpoot en apen. In deze jungle werden we gewaarschuwd voor bloedzuigers. Ondanks dat we er goed op hadden gelet probeerde ze ons toch te pakken te krijgen. Gelukkig zagen we ze snel, behalve een, die had mij toch even vast. Soort van herinnering aan de jungle, zullen we maar zeggen. In een uurtje zijn we weer naar beneden gelopen en toen merkte we pas goed hoeveel we waren geklommen op de heenweg.
Weer de auto in op weg naar Mirissa, waar ons volgende hotel is. Een behoorlijke rit van 170 kilometer maar gelukkig een groot deel op de snelweg (max 100 km/pu). Onze chauffeur krijgt een beetje benauwd omdat er de afgelopen dagen geen benzine is aangekomen op het eiland. We zagen ook overal grote rijen ontstaan bij de tankstations, al snel zal er geen enkel tankstation meer benzine hebben. Gelukkig hebben we nog een halve tank maar we moeten onze planning wel gaan aanpassen want het is niet meer mogelijk om alles te gaan doen volgens de planning omdat we dan te veel kilometers gaan rijden. Morgen maar even afwachten.
Aangekomen bij het hotel, staat ons een verassingen te wachten, de manager loopt mee naar kamer en hier treffen we een ruimte aan, 2x zo groot als de hotelkamers hiervoor. Zelfs met een zitplek, een mini trapje zodat het 2 kamers lijkt. Op tafel staat een schaal met fruit en de handdoeken liggen weer mooi gevouwen, speciaal voor de honeymooners :)

1. Mel & Kim:
    12 november 2017
    OMG! Bloedzuigers, wat een griezelige beesten zijn dat. Hopelijk is je been weer helemaal geheeld, Eline. Ben zeer geboeid door jullie reisverhalen. Sri Lanka staat weer wat hoger op de bucketlist. ;) Geniet nog van jullie laatste vakantiedag en laten we snel afspreken om alle verhalen te delen! Plezier en veilige reis terug! Lfz Emma