Wenen

7 september 2018 - Wenen, Oostenrijk

Wenen is een grote stad met een ruime historie wat je aan alle kanten kan zien.
Het is een levendige stad, vol toeristen en daarnaast wonen er zo’n 1,8 miljoen mensen.
Hoogtepunt is het paleis de Hofburg. Hier hebben eeuwen lang de heersers en keizers van Oostenrijk gewoond. Voor iedereen is dit wellicht de meest bekende: Elisabeth in Beieren (prinses Sisi). In het paleis hebben we het museum bezocht, waarbij we de verblijven van Sisi en Keizer Franz-Joseph I hebben kunnen bezichtigen. Hiernaast het echte verhaal van Sisi gehoord. Een aanrader om te doen.

Hierna hebben we in de Burggarten gezeten en de rest van de binnenstad verkent. De Stephandsdom is een indrukwekkende gotische dom. Opvallend is de hoeveelheid parken die de binnenstad heeft. Je ziet dan ook in elk park wel iedereen een beetje hangen en relaxen. Natuurlijk de toeristen maar ook de inwoners van Wenen zelf.

Al met al weer een dag waarbij we aardig wat kilometers hebben gelopen. Vanavond maar eens bier drinken in plaats van het Oostenrijkse pils. Morgen deel 2 Wenen.

1. Boris and Ace:
    7 september 2018
    Heb nog gekeken waar je de meest beroemde Wiener schnitzel kon eten volgens Rudolf van veen. Helaas filmpje was er af gehaald. Maar misschien bij de VVV te achterhalen :)
    xxxx mama
  2. Pa ma:
    8 september 2018
    Ziet er fantastisch uit. We moeten toch ook maar eens gaan. Gelukkig bij jullie mooi weer