Vancouver Island deel 2

22 juni 2019 - Victoria, Canada

Vandaag zijn we weer de auto ingegaan om naar de andere kant van het eiland te rijden. Tussendoor hebben we nog een stop gemaakt om een wandeling te maken door het regenwoud alleen vandaag zonder regen. Er bestaan op een aantal plekken op de wereld soortgelijke bijzondere wouden. Onderweg komen we nog een bijzondere naaktslak tegen, de bananen naaktslak, deze is ook zo’n 20 cm lang, een kleine slang dus. We lopen langs mega oude bomen vlak langs de oceaan. De andere cirkels die we hebben gelopen bezaten ongerepte natuur, het hielp ook dat we alleen liepen voor delen waardoor je niets anders hoorde dan een aantal vogels die verraden waar we liepen. Ondanks dat het niet heel warm was, zo’n 16 graden, liep de temperatuur in het dichtbegroeide gedeelte hoog op, of kwam dat door de hoeveelheid trappen die we moesten lopen...

De weg terug naar Nanaimo was vermoeiend, super veel haarspeldbochten en veel wegwerkzaamheden dus vertraging op een route waar je vaak niet harder rijdt dan 50 km dus we hebben onderweg gewisseld. Terug in Nanaimo werden we verrast met een upgrade van onze kamer, blijkbaar had een beetje klagen over het vorige bezoek geholpen, dit betekent een goede nacht slaap :)

De volgende ochtend hebben we na een ontbijt bij Smitty’s, een stapel pancakes waar je eng van werd, zijn we door gereden naar Victoria. Hier hebben we eerst de Botanische tuinen bezocht en ontelbare mooie bloemen en vooral rozen gezien. Op een bankje hebben we de overige pancakes samen opgegeten en zijn we naar de B&B gereden. Vanuit daar was het prima lopen naar het centrum, een klein half uurtje. In het centrum van Victoria, wat toch best een grote plaats is, hebben we bij de haven een drankje gedaan en later gegeten bij een erg leuke tent. Morgen weer met de boot over naar Vancouver. We zijn benieuwd hoe de grote stad weer gaat zijn.