Amsterdam - Vancouver

7 juni 2019 - Vancouver, Canada

De start van de dag was lekker vroeg. Om 5:15u. ging de wekker, zonder ochtendhumeur snel wakker want vandaag gaat de reis beginnen. Alles zat mee en ging gemakkelijk aan een stuk door. Parkeren was easy en geen wachttijd voor de shuttle. Helemaal goed dus. Voor we het wisten zaten we goed en wel in het vliegtuig.

Delta onder de aanvoering van KLM blijft toch prettig vliegen. Voldoende ruimte en veel eten en drinken. Een berg films, eigenlijk waren de 10 uren vliegen voorbij voor we het wisten.

Aankomst op Seattle was iets te laat dus we wisten dat opschieten voor de overstap wel even nodig was. We hadden een 1:40 min. Krap in de US weten we uit ervaring en teleurgesteld hebben ze ons zeker niet... wel dus. De overstap werd uiteindelijk 7 uur; 2 uur douane, 1 uurtje overboeken en 5 uur koffie drinken en hangen. Het blijft bijzonder hoe ze het aanpakken in de US. Onlogisch, onpraktisch en ouderwets. Tip: een transfer onder de 2 uur gewoon niet aan beginnen in dit land. Als beloning in ieder geval een vlucht met Alaska Airways in een propellervliegtuig langs de kustlijn van Seattle naar Vancouver.

In Vancouver aangekomen een omgekeerde wereld bij de Douane. Modern en georganiseerd. In 15 minuten stonden we bij onze koffer en konden we onze auto gaan ophalen. Een Ford Edge, groot en lekker luxe, dat komt wel goed de komende weken.

In een kleine 10 minuten waren we op ons eerste adres om te overnachten. Richmond Vancouver en na 27 uur wakker te zijn geweest waren we blij dat we aan waren gekomen en onze ogen dicht konden doen.