Glacier National Park

12 juni 2019 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Na het bezoek van Yellowstone hadden we nog een rit voor de boeg naar de overnachtingsplek. Dit werd ons eerste B&B. Hebben we zoveel moeite gedaan om in Yellowstone een bison tegen te komen, slapen we op een boerderij die naast paarden, koeien, kippen en kalkoenen ook Bisons heeft. We hebben uitzicht vanuit onze kamer op 2 Bisons, hoe grappig.

We worden warm onthaald en krijgen een kamer in het huis, naast het huis hebben ze ook tipi’s en kleine huisjes waar je kan overnachten. Ja die tent hoefde van mij niet zo... De kamer is op zijn zacht gezegd heel bijzonder; alles is donker bruin en alles is in teken van cowboy/indianen/paarden/opgezette dieren en pistolen :) In het huis slaapt ook Janine, zij is aan het wachten op haar vaste lodge en slaapt voor de komende weken nog in het huis en helpt dagelijks met alle dieren, gasten en alles op de boerderij. Erg Amerikaans meisje maar wel super vriendelijk. Het bed waarin we slapen is zo groot dat het even wennen is na alle 1,20/1,40 bedden. We schatten het op 2,20 bij 2,20 :) We hebben de beste overnachting tot nu toe gehad en hebben het verblijf afgesloten met een heerlijk zelfgemaakt ontbijt.

De reis ging verder naar Glacier N.P. Een park met veel meren, bomen en bergen waar we super mooie foto’s hebben gemaakt. De bergen zijn puntiger en er zijn veel gletsjers die je op afstand kan zien.  De wandelschoenen hebben we vandaag voor het eerst aan gehad. We hebben een wandeling gemaakt over een trail langs een meer waar het uitkijken was voor beren maar “helaas” niets gezien. Wel was de natuur prachtig vol bloemen en een prachtig uitzicht. Na Glacier rijden we door en gaan weer Canada in, het weekje Amerika zit er weer op en we overnachten in Cardston, een klein dorpje met zo’n 4000 inwoners. Het meest bijzondere aan het dorpje is dat er geen alcohol te vinden is. Ze noemen het dan ook een dry city, dan maar water drinken... zucht :) Hier hebben ze nog vrijwillig voor gestemd ook...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Boris and Ace:
    12 juni 2019
    Wat een belevenis zo’n bisonboerderij, genoeg foto’s gemaakt zeker? Zou niet te lang op een droogje blijven zitten😜🍺