(Onderweg naar) Yellowstone

9 juni 2019 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Met Seattle achter de rug rijden we door naar Ellensburg waar we alleen een overnachting gepland hebben staan. Direct na het eten zijn we al gaan slapen, toch nog wat moe van de jetlag en de dag. De volgende dag stond in het teken van een lange auto rit, zo’n 750 km. Met een paar tussenstoppen hebben we hier bijna 8 uur over gedaan, de eindbestemming was Butte. Tsja, wat zullen we zeggen over Butte, een stadje waar niet veel gebeurd, een beetje boers, viezig oogt en een slaapplek is voor truckers. Wel hebben we lekker Mexicaans gegeten en was het bed erg goed :) Hiernaast zijn we nu een flinke stap dichter bij ons doel: Yellowstone.

De volgende dag zijn we na een typisch Amerikaans ontbijt de auto ingegaan richting ons eerste Nationaal Park van deze vakantie: Yellowstone. Op de weg naar de west-gate zagen we zo langzamerhand de omgeving veranderen. Steeds meer heuvels en bergen, steeds meer bomen en vooral steeds meer sneeuw. Onderweg bespraken we samen wat we hoopte te gaan zien: geisers, Bisons, beren en veel natuur! Nou op de beren na is het allemaal gelukt, wat een fantastisch park en adembenemend is dit.
Uitgestrekt, de rit in het park (van vandaag) was zo’n 150 km met mooie stops voor geisers of een wild dier aan de kant van de weg. We hebben voornamelijk “elks” en bison gezien, wat een enorme beesten. De natuur is in een woord; wauw. De geisers zijn stuk voor stuk prachtig, ze bezitten alle kleuren van de regenboog en de helder blauwe plassen nodigen je bijna uit om in te gaan zwemmen, behalve dan dat we weten dat het water minimaal 93 graden is.... Van meren tot enorme bossen met “kerstbomen.” Onderweg hebben we sneeuw, hagel, regen en zonneschijn gehad. Van 13 graden tot -2. Elke pas of bocht leverden adembenemende “schilderijen” op. Almar wilde graag even in de sneeuw staan en zakte tot zijn enkel er in weg, op sommige stukken lag er nog bijna een halve meter sneeuw. Dan na een kwartier verder rijden lag er niets meer. Zoals we eerder in vorige reizen hebben ervaren, kan de omgeving met een kwartier veranderen en zo ook hier. Het park zijn we verlaten via de oost-gate. In vergelijking van vanmorgen weer een heel ander uitzicht. Rotspartijen en kolkende rivieren.

We gaan morgen nog een ander deel van het park bekijken en hopen wat meer ‘wild life’ te gaan zien. Vanavond hebben we bij Bubba BBQ gegeten en heerlijke ribs van de BBQ op met aardappelsalade of mais, meer typisch Amerika gaat het voor vandaag niet worden.

1. Pa ma:
    9 juni 2019
    Prachtig , jullie hebben een mooie omgeving. Geniet er maar van.
    Liefs pa ma
  2. Boris and Ace:
    10 juni 2019
    Wat kun je op een dag toch meemaken, adembenemend die natuur met als zijn/haar grilligheden. Succes met het wild, maar hou het zelf rustig, of toch........
  3. Shennan:
    10 juni 2019
    Super om te lezen dat alle verwachtingen juist zijn over Yellowstone! Mooi verblijf daar nog..