Van Cavendish naar Val-Brillant

17 september 2016 - Val-Brillant, Canada

Reisdag

Afgelegde kilometers: 595

Vanochtend na het ontbijt zijn we de auto nog net niet ingesprongen maar we hadden zin om verder te gaan. Het was een fijne weg om te rijden dus de eerste drie uur waren zo voorbij.

Vandaag is er weer een uurtje bijgekomen want we zitten in de provincie Quebec, we zitten nu weer op 6 uur verschil met Nederland. Het was wel even wennen want je komt gewoon niets meer in het Engels tegen. Bij het bed & breakfast aangekomen kan de host ook maar met moeite wat Engels praten en ons vertellen wat we in de regio kunnen doen en waar we kunnen gaan eten. Typisch Quebec hadden we al gelezen.

We zitten aan een meer met de B&B en aan de bovenijde van het meer zit een nest van een Amerikaanse adelaar met twee jongen, het is een mooie wandeling om deze te zoeken. We hadden nog een paar uurtjes over dus we zijn weer lekker gaan wandelen. Helaas zonder succes met het vinden van de adelaar maar wel lekker gelopen. Hierdoor zijn er ook niet zulke spannende foto's met jullie te delen, behalve Elines stevige pas over een houten bruggetje over een rivier. We hebben gegeten in een lokale pub waar een ijshockeywedstrijd opstond, best leuk om te kijken (Canada - Tjechië wereldkampioenschap ijshockey). Eten besteld in combinatie met Google translate (thank god voor open WiFi) want de lokale bevolking spreekt nauwelijks Engels, of vertikken ze het net zoals we in Frankrijk gewend zijn ;)