Tweede dag Laval

20 september 2016 - Laval, Canada

Bestemming; Centrum Montréal.

Na een uitgebreid ontbijt zijn we naar het centrum gereden, een half uurtje vanaf het motel. Hier hebben we de auto geparkeerd in een garage en vanuit hier zijn we naar de eerste bestemming, de Notre Dame, een kathedraal die nog gebruikt wordt.. Erg mooi, vooral het altaar met beelden en houtsnijwerk.

We zijn doorgelopen naar een marchee, we dachten dat dit een markt was maar het bleken allemaal kleine boetiekjes te zijn, alleen dan een aantal meter boven de grond.

We hadden gelezen dat je redelijk makkelijk een fiets kon huren en hiermee naar de kleine eilandjes onder Montréal kon fietsen. Dus na de lunch hebben we een fiets gepakt en zijn we gaan fietsen. Montréal noemt zichzelf de fietsstad van Canada maar dit hebben wij niet zo ervaren. Om bij de eilandjes te komen moesten we uiteraard over een brug maar de brug die wij hebben gefietst.... Met een woord heftig. Hiernaast heb je het idee op de weg dat er geen rekening met je wordt gehouden.

Het concept van de huurfiets is dat je een vast bedrag betaald voor de hele dag, elke keer 30 minuten gaat fietsen en dat je extra betaald als je meer dan 30 minuten achtereen fietst. Het idee was dan natuurlijk ook om een half uurtje te fietsen, de fiets neer te zetten, een paar minuten te wachten en weer verder fietsen met een andere fiets. De tour over de brug kostte al meer dan 30 minuten, dus dat ging niet op.

Aangekomen bij de volgende fietshalte hebben we onze fietsen afgestaan aan een Duits koppel. Beiden hadden ze een kapotte fiets en konden niet meer verder. Met een appje hebben we de volgende halte opgezocht maar die was al leeg voor we aankwamen. Handig concept... Bij de volgende halte hadden we meer geluk. Vanaf hier zijn we dan ook via een andere brug teruggereden naar het centrum. Ook deze afstand was natuurlijk te groot dus binnen de 30 minuten hebben we niet gehaald. Hierna waren we er klaar mee en zijn we naar de auto gefietst.

's Avonds hebben we lekker Mexicaans gegeten in een hip uitgaansgebied. Erg leuk om te zien hoe men hier de avond spendeert.