Van Lévis naar Laval

19 september 2016 - Laval, Canada

Bestemming: Quebec stad

Afgelegde kilometers: 265

Op de planning stond vandaag een bezoek aan de stad Quebec. Een stad met een uitgebreide historie welke een flinke stempel heeft gedrukt op het hedendaagse Canada. Hier is al meermalen gestreden om de onafhankelijkheid van de staat Quebec en zoals men hier geloofd is de strijd nog steeds niet ten einde.

Een hele grote stad is het niet. Alle bezienswaardigheden liggen in de buurt wat dan ook betekende dat we in twee en een half uur alles wel gezien hadden. Het indrukwekkendste was om de Fairmont Le Château Frontenac te zien liggen. Hèt gebouw dat iedereen op plaatjes over Quebec tegen komt. De stadswallen zijn we gevolgd langs de citadel naar het oude stadscentrum op de lage kant. Het is net alsof je hier een plaatsje in Frankrijk binnenstapt.

Het was een flinke afdaling die we via de trappen naar de bovenzijde van de stad weer omhoog gevolgd hebben. Het was leuk hier eens rondgelopen te hebben. Voor Fransen en mensen geïnteresseerd in dit stuk historie is het hier waarschijnlijk fantastisch.

Na Quebec zijn we doorgereden richting Laval, een plaats net boven Montréal. Onderweg was het zo plat als het Hollandse landschap. Ook wel weer eens leuk om te zien. Vanavond hebben we een keer ' thuis' gegeten. De supermarkten blijven hier een leuk uitje. We hebben lekker kip, salade en brood gehaald. Morgen Montréal bezoeken

1. Boris and Ace:
    21 september 2016
    Grappig, "thuis gegeten", als het zo voelt, dan hebben jullie de juiste vakantie. Geniet er nog lekker van!