Van Val-Brilliant naar Lévis

18 september 2016 - Lévis, Canada

Bestemming; Parc National du Bic

Afgelegde kilometers: 370

Na een goede nachtrust zijn we aangeschoven aan de ontbijttafel. Er was nog een Frans koppel en later kwam er nog een jong koppel bij. Ook Frans dus lekker rustig. We had een omelet en een crêpe met vers fruit, lekker zelfgemaakt door de host van de B&B. Na het ontbijt zijn we de auto ingegaan op weg naar het nationale park.

Het park ligt aan de Saint Lawrence, de baai die vanaf de golf van St. Lawrence loopt tot aan de stad Quebec. Het verschil tussen eb en vloed is ook weer aanzienlijk, wat weer mooie plaatjes heeft opgeleverd.

Aan de kustzijde van het park zijn we begonnen met lopen en hadden gelezen dat we nog net op tijd waren voor de zonnebank sessie van een aantal zeehonden. Het was net een goed uur eb en dan komen de zeehonden in de zon liggen. Ze lagen best ver weg. Het was een uitdaging ze goed op de foto te krijgen.

Hierna zijn we verder gaan lopen en hadden besloten om eens een flink stuk te gaan wandelen/ hiken. Eerst langs de verschillende baaitjes en rotswanden. wat later ook het bos in.

We wisten alleen niet dat we uiteindelijk in bergachtig gebied zouden komen te lopen. Nou ja lopen; eerder klimmen, klauteren, afdalen, traplopen en glijden. Het was behoorlijk ruig terrein waarbij we heel wat meters via nauwe paadjes dwars door dichtbegroeid bos hebben afgelegd. Met nauwelijks een mens om je heen.

Dit hebben we een uur of 3,5 gedaan, het was een geweldige mooie route. Uiteindelijk hebben we nog ergens een verkeerde afslag genomen, per ongeluk richting een uitkijkpunt. Nogmaals stijl naar beneden en weer omhoog. Taai maar de moeite waard, wat een super mooi uitzicht. Een erg mooie hike maar uiteindelijk blij dat we weer bij de auto waren.

Tot slot hebben we nog 2,5 uur gereden naar het motel. We Zitten in de buurt van de stad Quebec, die we morgen gaan bekijken.