Seattle

8 juni 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vancouver hebben we vandaag verlaten om onze week in de VS te gaan spenderen. Het eerste stuk van de reis richting Yellowstone. Onderweg doen we Seattle aan. We hadden vanuit de lucht al gezien dat Seattle mooi omgeven is door bos en vele meren. Benieuwd waren we dus wel.

Eerst nog de grens over natuurlijk. Zomaar kom je er niet in, na anderhalf uur waren we aan de beurt. Na een klein verhoor mochten we onze reis voortzetten. Misschien zien wij het gewoon anders of zijn we het niet gewend maar het blijft overdreven.

Bij Seattle aangekomen zien we de stad aan de monding van het water (Elliott Bay) liggen, erg mooi en we zien regelmatig vliegtuigen die kunnen landen op water over vliegen. De stad is groen en vooral groot. We zien veel huizen op hellingen met uitzicht over het water.

Verder hebben we de bekende attractie van Seattle even bekeken, de Space Needle. Leuk maar we laten een trip naar boven aan ons voorbij gaan. We hebben onze zinnen gezet op de plaatselijke markt, de Pike Place Market. Een groot hal met verschillende markt kraampjes met allemaal lokale artikelen en producten. Veel vis natuurlijk maar ook bloemen en hand gemaakte bijzondere producten. Overal en nergens kan je een klein hapje eten. Net buiten de markthal lopen we tegen een tentje aan waar ze chowder verkopen. De bekende vissoep in een zuurdesem broodbol. Dit deed ons herinneren aan de lekkere chowder die we in San Fransisco hebben gegeten dus beiden bestelden we er een. Ook dit keer was het weer super lekker. Dit blijft toch een van onze favoriete dingen om te eten.

Het was misschien een bliksembezoekje aan Seattle maar het was de moeite waard hier gestopt te zijn. We reizen verder naar Ellensburg waar we weer gaan overnachten.
Gegeten hebben we bij de Ihop, ook zoiets wat je eens gedaan moet hebben als je aan deze kant van de VS bent.

1. Pa ma:
    8 juni 2019
    Fijn dat jullie genoten hebben van Seattle. Goed begin. Liefs van ons pa ma
  2. Boris and Ace:
    8 juni 2019
    Na een hobbelige start dan toch goed vertrokken! Met een lekkere pannekoek moet je het wel redden tot de gele stenen, of toch nog stiekum een kingcrabje meegenomen? Mama ziet enigszins scheel van jalouzie.