Yellowstone dag 2

10 juni 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Na een oké overnachting zijn we weer volle moed de auto ingegaan voor dag 2 in Yellowstone. Vandaag stond het noordoostelijke gedeelte op de planning en als het goed is zouden we hier meer dieren tegen kunnen komen en een aantal watervallen. Beiden is uitgekomen. Al snel kwamen we een bison langs de weg tegen die ons tegemoet liep, heel erg op zijn gemak. Ook kwamen we iemand tegen die waarschijnlijk de bocht te laat heeft gezien en stond gecrasht met zijn auto tegen een rots, doet je toch weer nadenken...

Toen we het park opnieuw binnen reden, werden we getipt dat er een kleine zwarte beer aan de kant van de weg was te zien. Zo’n tip is leuk maar beren zijn over het algemeen mensenschuw dus goede kans dat hij alweer verdwenen was. Maar.... hij was er nog wel! Almar is op veilige afstand gaan kijken en heeft mooie foto’s kunnen maken.

Aangekomen bij de eerste echte bezienswaardigheid, de ‘mud vulcano’, dit zijn geen geisers met water maar voornamelijk met modder. Wel zo heet als de “gewone” geisers, namelijk tegen het kookpunt aan, en er komt een enorme zwavellucht vanaf. Dus... stinkende rotte eierlucht.

Onderweg hebben we redelijk wat Bisons en herten gezien die behoorlijk dicht bij de weg liepen / graasden. Tevens onze 2e beer die lekker een duik nam in de rivier.

Vervolgens hebben we de verschillende watervallen van Yellowstone aangedaan, ook hebben ze een kleine ‘canyon’, waar de Yellowstone rivier door heen gaat. Het is dan wel niet de Grand Canyon maar wel even mooi met allemaal verschillende kleuren klei en gesteenten. De hoogste waterval was volgens het boekje 93 m. Hier kwam een gebulder van het neerkomende water vanaf. Een indrukwekkend gezicht.

Onderweg naar de uitgang hebben we nog een stuk langs de ‘Lamar Valley’ gereden. Een grote groende vlakte van kilometers lang met tientallen Bisons, herten en vogels. Weer zo anders dan hoog in de bergen. Helemaal groen met geen vlokje sneeuw.

De dag hebben we afgesloten met lekker wat sushi in Bozeman. Yellowstone was een geweldig park, wat waren de laatste 2 dagen een belevenis. We komen hier vast nog eens terug want we hebben nog lang niet alles gezien.

1. Pa ma:
    10 juni 2019
    Wat een mooie natuur en wat een mooie foto,s. We zijn hier wel benieuwd wat voor auto jullie hebben en hoe hij rijdt. Blijf genieten, kus van pa en mam.