Van Saint John naar Annapolis Royal

11 september 2016 - Annapolis Royal, Canada

Bezichting: Hope Well Rocks

Afgelegde kilometers: 600 km

Na een lekker ontbijt zijn we in de mist vertrokken, we moesten even wennen aan dat uurtje minder maar daar hebben we gelukkig koffie voor. We hadden een redelijk strakke planning voor vandaag gemaakt. We wilden graag Hope Well Rocks gaan bekijken, een nationaal park waar de getijden werking goed zichtbaar is. We waren er toen het eb was want dan is het juist goed te zien wat er aan de hand is. Hierdoor was de timing belangrijk. Op de foto's is goed te zien wat er dan gebeurd, alles wordt namelijk zichtbaar en hierdoor hebben we over een deel van de zeebodem gelopen. Bij vloed komt het water namelijk 16 meter hoger! Erg bijzonder en mooie foto's gemaakt van de gesteentes die iedere keer veranderen door de erosie door het water. Nadat we de hele kust op de zeebodem en op het land twee keer hebben gelopen ( wie bedenkt er dan ook maar een trap naar beneden....) zijn we weer de auto ingestapt. Onderweg naar the Bay of Fundy en ons eerste B&B. Onderweg nog even gestopt bij een supermarkt voor de lunch en koffie en weer door. Toch best grappig als je op een snelweg zit en de navigatie zegt nog 153 kilometer voor de volgende afslag. Het laatste half uur kregen we goeie bak met regen, gelukkig zijn de wegen hier op gebouwd maar het was toch best spannend. Bij het B&B worden we hartelijk ontvangen door Peggy, we zijn de enige gasten en mogen onze kamer kiezen, koffers gepakt en wat tips gekregen om te gaan eten. Het werd een bistro waar we een heerlijke chowder hebben gegeten met de eerste stukken kreeft. Bij het B&B vertelde Peggy dat haar dochter hier werkt en zo kwamen we met haar in gesprek. Zowel moeder als dochter wees ons op een " must do", namelijk the cemetery night walk. Een historiche route over de lokale begraafplaats door een originele " Acadiër". Hij vertelde over historische dorpsgenoten en over zijn voorvaders met een goede dosis humor. Erg interssant en mooi om te horen hoe trots ze zijn op hun afkomst en wat hier allemaal heeft afgespeeld, het bevat een behoorlijke geschiedenis van Nova Scotia. Een mooie afsluiter van de dag en het werd nog mooier wanneer we omhoog kijken en de duizenden sterren zien. Wat is het hier helder.

1. Pa ma:
    13 september 2016
    Ziet er allemaal geweldig uit , mooie foto's. gisteren je smsje gehad met nummer.
    late reactie van ons ,zondagavond pas thuis gekomen uit de haven'zijn moe
    geweldig dat jullie de walvisssen van dichtbij hebben gezien. het is een mooi land.
    geniet er maar van. horen wel verder van jullie