Van Annapolis Royal naar Mahone bay

12 september 2016 - Mahone Bay, Canada

Vandaag: Whale watching

Afgelegde kilometers: 350.

Vanacht hebben we onze eerste nacht in een B&B geslapen. We hebben een heerlijk ontbijt met vers gemaakte frittata met groente en eieren uit eigen tuin, zelf gemaakte appelsap en heerlijk fruit uit de tuin, zie foto, gekregen. Met de eigenaresse, Cheryl, hebben we gesproken over hoe het is om te wonen op Nova Scotia. Opvallend is dat men erg gericht is op het zelfvoorzienend zijn met elkaar in de omgeving. Iedereen verbouwd wel iets of heeft een paar dieren waar ze van leven.

Na een mislukte poging gisteravond hebben we nog een geprobeerd om een plek op een Zodiac te reserveren en yes! Ze hadden nog plek voor twee om 12:30 uur. We moesten redelijk snel de B&B verlaten want de ferry die we moesten halen om op tijd te komen ging met ander half uur en het was nog ruim 70 min. rijden. Opschieten dus. Gelukkig zat het allemaal mee. De ferry hebben net op tijd gehaald, we hadden nog 3 minuten over ;).

Het mocht dus zo zijn, het was tijd om onze pakken aan te gaan trekken. We gingen de boot in, toch heel spannend want een zodiac is een opblaasbare speedboot en we zaten niet in de boot maar op de rand. Je houdt je vast aan een touw aan de zijkant. Daar gingen we, mijn hemel wat een snelheid en wat een klappen op de golven hebben we gemaakt. Zeker in de branding ging het er behoorlijk heftig aan toe. Na een uurtje hadden we beet, een moeder met haar kalf, eerst nog wat verder weg maar later enorm dichtbij. Op zo'n 2 meter afstand hebben we de walvissen kunnen bekijken. De moeder ging op een gegeven moment ook onder de boot door, dit hebben we kunnen filmen. Waanzinnig was het natuurlijk als ze onder water gingen en hun staart mooi boven water uit kwam. Heel bizar maar walvissen blijken enorm "vriendelijk" te zijn, ze bleven om de boot heen zwemmen, "zwaaide" af en toe en kwamen met hun kop, buik, rug of staart omhoog. Net alsof ze een showtje weggaven. Op een tweede locatie hebben we nog eens vier walvissen gezien. Wat zijn die beesten enorm groot.

We hadden dit natuurlijk graag met jullie willen delen maar Almar zijn telefoon had bedacht het niet meer te doen op het moment suprême. Met de camera hebben we uiteindelijk veel foto's genomen en gefilmd. Gelukkig deed zijn telefoon het na terugkomst weer, lekker typisch... Na de tocht zijn we weer onderweg gegaan naar ons tweede B&B op de zuid zijde van Nova Scotia. Wat een fantastische dag was het vandaag!

1. Boris and Ace:
    14 september 2016
    Maak dat mee! Goed dat de 7 net te koop is. Maar zonder gekheid wat een belevenissen. Topvakantie!