Start van de reis, op naar Canada!

6 september 2016 - Toronto, Canada

Vanochtend zijn we om kwart over 7 opgehaald door de taxi om met de trein richting Schiphol te vertrekken. Hier kwamen we om half 10 aan, gelukkig maar want het was er behoorlijk druk. Online inchecken kon vanwege veiligheidsoverwegingen niet dus we wisten dat er wel wat te doen stond. We waren goed op tijd op Schiphol dus hadden we hier prima de tijd voor.

Uiteraard had ik weer de verkeerde inschatting gemaakt dat de douane sneller dan gedacht kwam dus daar stonden we nog met anderhalve liter drinken...
Dit keer mochten mijn spullen extra door de controle maar alles was goed. We merken wel dat overal de controle meer is dan we gewend waren bij eerdere reizen.

Na de controles nog een boekje voor de vlucht gekocht en hup het vliegtuig in. Prima stoelen, niet extreem veel ruimte maar voldoende.

De vlucht verliep goed en voordat we het wisten waren de 8,5 uur in de lucht alweer voorbij. Om half 3 Amerikaanse tijd kwamen we aan op Dulles Washington D.C. De transfer ging per trein, de gate was vrij ver van de plek waar we aankwamen. Herkenbaar want dit was net zoals de laatste reis naar Amerika. Bij de juiste gate aangekomen zaten we samen met nog zo'n dertig andere te wachten. We vroegen ons af hoe groot het vliegtuig zou zijn... Behoorlijk klein dus, aangezien er maar 50 stoelen waren, een beetje te vergelijken met een bus. Met een uur stonden we in Toronto, ondertussen was het 18:00 uur Canadese tijd.

image

En dan op zoek naar de auto, alles was geregeld dus met een kwartier konden we er een  uitzoeken. Nog even kiezen tussen een Mazda cx5 of een nieuwe Hyundai Tucson turbo. Almar had al gekozen terwijl ik mijn spullen nog aan het pakken was. De turbo is het geworden, navigatie aan en op naar het hotel. Het was een half uurtje rijden dus net even tijd genoeg te wennen aan de nieuwe regels en verkeersborden.

Even snel de spullen afgegooid en daarna op zoek naar eten. Om half 9 zaten we aan een lekkere salade en hamburger. Klinkt natuurlijk niet laat maar te bedenken dat we om half 7 op waren en onze biologische klok nog op half 3 stond vrij apart.  Het was dan ook eten en naar bed. Op naar morgen, een dagje Toronto!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl