Toronto

7 september 2016 - Toronto, Canada

City tour door Toronto

Vanochtend waren we vroeg wakker,  6 uur en 8 uur. Ons eerste Canadese ontbijt,  vergelijkbaar met een continental breakfast. Het hoogtepunt: een vers gemaakte wafel.

Aangezien het een doordeweekse dag was, hebben we voor het vertrek richting het centrum gewacht tot de meeste files weg waren want files kennen ze hier ook zeker.

In Toronto wonen 2,4 miljoen mensen en dat is te zien. Op de weg naar Toronto vallen  dan ook de hoge gebouwen en met name the CN Tower (waar we vandaag in willen) op. Het is een echte metropool met een indrukwekkende skyline.

Als eerst zijn we even langs het grootste winkelcentrum van Toronto gegaan, het Toronto Eaton centre,  om een prepaid kaartje te kopen. Internet is wel zo fijn onderweg en nu kunnen we ook een keer naar huis bellen.

29 graden en vrijwel windstil zijn dus toch niet de meeste ideale omstandigheden om door een stad te zwerven. Ter hoogte van Queen's park zijn we de Yongestreet afgedaald richting Lake Ontario. Het hoogtepunt was letterlijk en figuurlijk the CN Tower, de hoogste toren van Canada. 553 meter hoog, maar we moeten er wel bij zeggen dat dit gedeeltelijk komt door de mast die er op zit van 200 meter. Met een glazenlift zijn we naar boven gegaan, wat al indrukwekkend was maar boven aangekomen... Wat een uitzicht. Een deel van het platform heeft een glazen vloer, wat bizar was om op te gaan staan. Sta je daar dan op 350 meter hoogte op glas; een bordje waarop staat dat dit 3,5 orka kan dragen geeft enige geruststelling, haha.

Verder hebben we nog bekeken: het uitzicht op Toronto islands, het Flatiron building; dit is een gebouw wat lijkt op een strijkbout (Vergelijkbaar met de bekende zelfde variant in New York of Parijs), Chinatown en Kensington (een wijk met kleurige huisjes, hippies, gezellige muziek en kraampjes op straat). Als laatste de campus van the Toronto University, met de oude gebouwen en heel wat veel verschillende afdelingen.

Aan het einde van de dag zijn we weer richting het hotel gegaan en hebben we een supermarkt opgezocht, morgen gaan we op pas dus even wat water in slaan. Hierna zijn we gelijk gaan eten, op 5 minuten rijden van het hotel zit een rijtje restaurants. Dus ja wat ga je dan eten.... SUSHI!

1. Boris and Ace:
    8 september 2016
    Leuke foto's, mooie indruk. Genieten, ook voor ons!!
  2. Boris and Ace:
    9 september 2016
    Mooooi, maar mij krijg je niet in een lift met een glazen bodem aaaaah. doodeng. Of niet? Gelukkig dat jullie de foto's maken, wat een prachtig uitzicht.