Van Toronto naar Lake George (US)

8 september 2016 - Warrensburg, New York, Verenigde Staten

Roadtrip dag; afgelegde kilometers: 615

Vanmorgen zijn we vertrokken in noord-oostelijke richting, langs Lake Ontario naar de staat New York. Van te voren hebben we de route bepaald, vandaag moesten we veel kilometers afleggen. In totaal zou het 7,5 uur rijden zijn, zonder stop. Almar heeft het eerste gedeelte gereden, het begin was alleen maar snelweg maar zodra we de stad uitreden werd de omgeving een stuk bosrijker. Na 2 uur rijden kwamen we bij de grens van Amerika aan. We kregen wat vragen en moesten ons paspoort laten zien. Voor het eerst eens binnen 3 minuten het land in. Direct over de grens hebben we een stop gemaakt op een van de 1000 St Lawerence islands.

Onderweg hebben we de eerste Amish inwoners gezien, klassiek met paard en wagen, chagrijnig hoofd en een baard ;) Ze rijden ook gewoon op de weg waar je 90 mag dus gelukkig wordt met borden aangegeven waar ze kunnen/mogen rijden.

Na de eerste tankbeurt zijn we gewisseld en heb ik gereden. De route was dwars door de Adirondack mountains, veel rotsen, water, stenen en vooral heel veel bomen. Het was een prachtig uitzicht. Autorijden is hier erg leuk, als je van stijle wegen en scherpe bochten houdt. We zitten nu in een vrij afgelegen gebied, geen idee hoe het er uit ziet want we kwamen aan in het donker.

Morgen gaan we verder rijden, ook weer door de bossen, richting de Atlantische kust.

De foto's staan op het toestel dus Google maar eens: Adirondack mountains.

1. Lucien Kuijsten:
    9 september 2016
    Klinkt goed, en volgens mij ook erg mooi! geniet ervan..!
  2. Boris and Ace:
    9 september 2016
    Prachtige rit, bijzonder met die Amish onderweg!