Van Whycocomagh naar Pictou.

14 september 2016 - Pictou, Canada

Bestemming: Cape Breton

Afgelegde kilometers: 590 kilometers

Dit keer hadden we geen ontbijt bij het motel dus we zijn teruggereden naar de plek waar we gisteren ook hadden gegeten en hebben lekker pancakes besteld. Een voordeel hiervan is dat je zoveel krijgt, dat we gelijk een lunch hadden.

We zijn richting het noorden vertrokken, met als doel Cape Breton. Vanaf Baddeck hebben we een trail van 300 kilometer gevolgd, die je met de auto aflegt maar natuurlijk op veel punten kan stoppen om te wandelen, picknicken of foto's maken van het fantastische uitzicht. Het is een erg bergachtig gebied dus ze we zijn weer veel op hoogte geweest, wat goed te zien is op de foto's. De omgeving is ook wel bekend als de Canadese highlands. Halverwege de route hebben we een Hike gemaakt van 7 kilometer door het nationale park richting een overzichtspunt aan de rand van een berg. De route ging dwars door een gedeelte waar wildlife zit. Het was mogelijk om een zwarte beer, coyote of eland tegen te komen. Een van de drie zijn we op veilige afstand tegen gekomen, een mannetje eland. Hij lag tussen de takken dus we hebben geprobeerd een foto te maken maar deze staat op de camera dus die houden jullie tegoed. Wat een groot beest overigens, een flink paard. We zijn geen beren en/of coyotes tegen het lijf gelopen. Bij de ingang van het park hebben een folder mee gekregen met tips wat je moet doen als je ze tegen komt en aanvallen. Voornamelijk terugvechten is de tip of voor dood spelen haha. Nadat we terug waren gelopen moesten we nog even in de auto richting het volgende motel. Onderweg begon het flink te regenen en omdat ze hier geen verlichting op de snelwegen hebben was het lastig om te rijden. Gelukkig moesten we nog maar een half uurtje.

1. Pa ma:
    15 september 2016
    he tis wel een groot land. wat zijn wij dan maar klein. fijn dat jullie belde . het is niet te geloven of je om de hoek staat. jullie hadden wel warme kleding nodig. maar straks gaan jullie weer naar de warmte. we zijn straks reuze benieuwd naar de foto's en de film. veel plezier nog en veel liefs van ons.