Van Mahone Bay naar Whycocomagh

13 september 2016 - Whycocomagh, Canada

Bezichtiging Peggy's Cove, Halifax en de Marine drive.

Afgelegde kilometers; 476 kilometers

Onze tweede B&B overnachting en ervaring was weer geweldig. Eigenaar Micheal had alles tot in de puntjes geregeld. Vanochtend zaten we voor het eerst niet alleen aan de ontbijttafel. En koppel uit Idoha en een koppel uit Winsconsin waren ook aanwezig, we hebben gezellig met hun gekletst, we konden de Tour op de begraafplaats in Annapolis Royal aanbevelen want een koppel ging die kant op en zo hebben we ook te horen gekregen dat in het derde weekend van mei in Idoha in het teken staat van het eren van de Nederlandse cultuur, met klompendans, tulpen en klederdracht. Wie weet gaat onze volgende reis wel naar Idoha, hahaha. Na het ontbijt zijn we richting Peggy's Cove gereden, de beroemdste vuurtoren van Nova Scotia, wat mooie foto's gemaakt en even gewandeld door het dorpje wat er bij hoort. Vervolgens zijn we doorgereden naar Halifax. Dit is de grootste stad van Nova Scotia, hoogtepunt was het bezoeken van de stervormige Halifax Citadel, een oud fort die boven de stad uitsteekt. De nederzetting werd in 1749 gesticht, tussen 1826 en 1856 kreeg het massieve fort zijn huidige vorm. De afschrikkende functie heeft uitstekend gewerkt want ze hebben nooit 1 kanonschot hoeven afvuren. Zelfs in de 2e wereld oorlog was het fort nog actief. We hebben rondgelopen in de barakken en hebben films gezien van de oorlogen waarbij Canada betrokken was. We zijn nog even door de stad heen gelopen maar er was niet veel aan. Richting het motel hebben we de "Marine Trail" gevolgd, langs de kust richting Cape Breton. Deze route leidde ons langs schilderachtige baaitjes, meertjes en kleine vissersdorpjes.

Vanavond hebben we gegeten bij een heel simpel restaurantje maar wat ze zeggen is waar, vaak is het eten dan erg lekker. We hebben een clamb chowder gegeten die al jaren achter elkaar prijzen heeft gewonnen. En terecht, wat was deze vissoep lekker! Morgen weer verder naar boven en dan gaan we eens flinke wandeling maken.

De plaats waar we zitten overigens dankt zijn naam aan de oorspronkelijke indianen bevolking Mi'kmaq die hier overigens nog leven in 2 reservaten.

1. Boris and Ace:
    14 september 2016
    Die vuurtoren lijkt wel op een walvis te staan.